Online reputatie-management, voor een positief imago

Wij helpen particulieren en bedrijven bij het bestrijden van onder andere ongewenste artikelen, foto’s, video’s en onterechte reviews.

Ongewenste content succesvol verwijderd van onder andere:

Google icon

Bing icon

YouTube icon

TikTok icon

Wikipedia icon

Medium icon

Online reputatie­management

Wij helpen particulieren en bedrijven bij het bestrijden van ongewenste artikelen, foto’s, video’s en onterechte reviews.

Ongewenste content succesvol verwijderd van:

Google icon

Bing icon

YouTube icon

TikTok icon

Wikipedia icon

Medium icon

Google zoekresultaat verwijderen

Online reputatiemanagement geeft controle over jouw digitale voetafdruk

Tegenwoordig is het heel normaal om eerst te googelen naar een persoon of organisatie. Google biedt de mogelijkheid om informatie in te winnen. Hoe jouw online reputatie eruit ziet, is bepalend voor een eerste indruk. Natuurlijk hoop je dat deze eerste indruk positief is. Maar wat als dat niet het geval is?

Online reputatie­management gaat over het managen van hetgeen dat online vindbaar en zichtbaar is. Er zijn verschillende mogelijkheden om hier zelf mee aan de slag te gaan. Echter kunnen deze juridische en technische wegen tijdrovend en complex zijn. Wij weten wat de meest effectieve manier is om negatieve content succesvol te bestrijden.

Online reputatie­management voor

Herstelplan Sovix online reputatiemanagement

Online reputatiemanagement inzetten voor:

Artikel verwijderen

Negatieve nieuws- en
blogartikelen verwijderen

Reviews verwijderen

Ongewenste en onterechte
reviews verwijderen

Foto’s verwijderen

Ongewenste en privacygevoelige foto’s weghalen

Video’s verwijderen

Ongewenste en privacygevoelige video’s verwijderen

Persoonlijke informatie

Persoonlijke data van
het internet verwijderen

Juridische informatie

Belemmerende juridische informatie verwijderen

Verouderde content

Oude en achterhaalde
informatie verwijderen

Social media verwijderen

Oude en negatieve sociale
media accounts verwijderen

Bespreking van effectief herstelplan

Een effectief herstelplan voor een duurzaam eindresultaat

Om online reputatie­management zo effectief en efficiënt mogelijk toe te passen, is een strategische aanpak nodig. Het hebben van een concreet plan biedt de weg naar herstel. 

Ons herstelplan bestaat uit vier aaneengeschakelde fases om de reputatie te verbeteren.

  1. Allereerst analyseren we de huidige zoekresultatenpagina. Hierbij worden de eigenschappen van de negatieve zoekresultaten in kaart gebracht.
  2. Vervolgens modificeren we de zoekresultatenpagina door bestaande content te corrigeren en door nieuwe content te creëren.
  3. Daarna gaan we over op het autoriseren van deze content. Met unieke en doelgerichte werkzaamheden wordt de autoriteit van de zoekresultaten verhoogd. 
  4. In de laatste fase fixeren we de positieve zoekresultaten voor een duurzaam eindresultaat.  

Omdat iedere casus uniek is, geldt dat ook voor het herstelplan. Samen met onze specialisten bespreken wij welke technische en juridische werkzaamheden tot een positieve reputatie leiden.